DualBlue

Het DualBlue systeem van Vialle is een high class systeem wat is ontwikkeld voor de heavy duty voertuigen. Hierbij kan gedacht worden aan onder andere bussen, vrachtwagens, bestelwagens en dergelijke. Het DualBlue systeem werkt door middel van een verdamper en kan tot wel 30% van de diesel vervangen voor LPG.

Het ombouwen van een voertuig miet het DualBlue systeem is uitermate gemakkelijk, evenals het onderhoud plegen eraan. Het systeem is ontwikkeld om een gedeelte van de diesel te vervangen voor LPG. Het rijden op LPG zorgt voor een reductie van CO2 en fijnstof. Het systeem is niet vatbaar voor hoogteverschillen, temperaturen of andere omstandigheden. DualBlue is uitermate betrouwbaar en toe te passen op bijna ieder voertuig. 

Lees hier de DualBlue brochure.

 

 

 Op onze DualFuel systemen zit standaard 3 jaar garantie tot een maximum van 250.000 Km. 

 

 

Brandstofkosten besparing

Vialle is met behulp van haar kennis en ervaring in staat om de beste alternatieve brandstof oplossingen voor het transport en de non-automotive industrie te ontwikkelen. Het is voor alle wagenparkbeheerders goed om te weten dat niet alleen het milieu ontlast wordt, maar ook financieel is er veel te besparen op brandstofkosten. Zo levert Vialle bijvoorbeeld een interactieve besparing applicatie, zodat het management op kantoor in een live statusoverzicht van het verbruik en besparingen op ieder gewenst moment kan inzien. Zo kunnen besparingen dus oplopen tot wel honderden Euro’s per voertuig, per maand.

De dieselmotor

Dieselmotoren werken volgens het principe van compressie-ontsteking. Bij deze hoge compressieverhouding is een dieselmotor efficiënter dan zijn tegenhanger. Dieselbrandstof wordt geïnjecteerd in de cilinder onder hoge druk. De combinatie van diesel en verwarmde perslucht in de cilinder, resulteert in een ontsteking. Deze plotselinge afgifte van energie genereert de kracht van de motor. Met een Vialle systeem is er geen wijziging van de basisarchitectuur van de dieselmotor - of het beginsel van dieselverbranding. De motor zelf is vrijwel ongewijzigd, enigste toevoeging zijn een gasinjectiesysteem en een extern aangebracht ECU.

Milieu

Vrachtwagens en bussen zijn goed voor ongeveer een derde van de NOx-emissies en een kwart van de roet-emissies van mobiele bronnen. In sommige steden is de bijdrage nog groter. De fijnstof deeltjes uit dieseluitlaatgassen (bekend als roetdeeltjes) vormen ernstige gezondheidsrisico's. Dieseluitlaatgas heeft ook grote gevolgen voor het milieu. Roetdeeltjes uit dieselmotoren dragen bij aan smog, nevel, die het zicht beperkt. Bovendien dragen de dieseluitlaatgassen ​​bij aan de vorming van ozon, zure regen, en de wereldwijde klimaatverandering. 

 

DualGreen

Het high class DualGreen systeem is ontwikkeld om heavy en medium duty voertuigen gedeeltelijk te laten rijden op CNG of LNG. Van de diesel wordt ongeveer 45% vervangen door CNG of LNG. Het is dus een uitermate geschikt systeem voor bedrijven waarvan de voertuigen veel kilometers maken en de kosten van brandstof willen drukken. 

Het ombouwen van voertuigen op CNG is uitermate gemakkelijk met ons DualGreen systeem. Het onderhoud aan dit systeem is daarnaast ook gemakkelijk. Het systeem is niet vatbaar voor hoogteverschillen, temperaturen of andere omstandigheden.

DualGreen is uitermate betrouwbaar en toe te passen op bijna ieder voertuig. 

Lees hier de DualGreen brochure.

 

 

Voor meer informatie over een van onze DualFuel systemen, klik hier om contact met ons op te nemen.

 

Het Dual-Fuel systeem maakt het mogelijk om dieselmotoren om te zetten door middel van een bepaalde hoeveelheid diesel te vervangen door LPG, aardgas of LNG. Het Dual-Fuel systeem is geïnstalleerd naast het oorspronkelijke motor management systeem, en is in principe geschikt voor alle dieselmotoren (vanaf Euro 2/3). Alle componenten voldoen aan de strengste regels en certificeringen. De installatie van de componenten is zeer eenvoudig door het compacte ontwerp van de componenten. De speciale diagnosesoftware is uniek en maakt fine tuning van het Dual-Fuel-systeem mogelijk voor een optimale prestatie en emissiereductie. Voor de opslag van het LPG, aardgas of LNG zijn er verschillende tanks beschikbaar. Vraag naar de mogelijkheden.

Natural Gas Kwaliteit

De kwaliteit en de samenstelling van het aardgas is een aantal landen een groot probleem voor de transportsector. De aanwezigheid van zwaardere gassen, zoals Ethaan en propaan in het mengsel, kan leiden tot verbrandingslag van de motor. Als er niets aan gedaan wordt kan dit fenomeen leiden tot een motorstoring. Vandaag de dag, kan een bevredigende gassamenstelling niet worden gegarandeerd, omdat er geen nationale normen de gaskwaliteit reguleren. Echter heeft Vialle hier wel een antwoord op. Het systeem maakt gebruik van een motor gemonteerde knock-sensor, geïntegreerd in de elektronische besturing. Als een onzuivere verbranding gedetecteerd wordt, schakelt het systeem automatisch de bedrijfsmodus in, waardoor de motor beschermt wordt.

Vialle is altijd opzoek naar nieuwe en innovatieve projecten. Wij zijn in staat om een ​​waardevolle partner te zijn die samen met u opzoek gaat naar de beste oplossingen voor het reduceren van uw brandstofkosten.