DirectBlue introductietour

Zondag 27 januari 2019, “start”.

 

Om 9.00 uur in de ochtend vertrokken wij, Bart van Bergen en Jordy Vrugt, voor een introductietour op weg naar onze eerste bestemming Turijn, Italië.

De auto, een Hyundai Tucson 1.6 T-GDI is de auto waar wij deze tocht mee aanvingen, met onder de motorkap natuurlijk ons nieuwe DirectBlue autogassysteem.

Met enige regelmaat konden we op de Duitse autosnelweg een lekkere snelheid behalen, het was niet druk, en het weer was droog, maar grijs. Met de auto op cruisecontrol en een goede 130 – 150km/uur was het een lekker stuk rijden.

Alleen met tanken moesten we van de cruisecontrole af en konden we even de benen strekken. In de middag reden we de grens over bij Zwitserland, op weg naar de Sint Bernhardpas.

 

Het weer veranderde iets, hier en daar een bui, en later ook wat sneeuw. Rijdend door de bergen op weg naar de Italiaanse grens, het werd kouder, dus moesten we ook wat voorzichtiger gaan rjiden. Ongetwijfeld een mooie route om overdag te rijden, echter was het al snel heel donker geworden. Rond de klok van 21.00 uur arriveerden we bij ons Hotel President, de eerste 1046km stonden op de teller.

 

Maandag 28 januari 2019.

 

Deze ochtend, waar de blauwe hemel zich liet zien en waar de zon gretig over de Alpen heen kwam kijken hadden we een druk programma voor de boeg.

We vertrokken vanuit ons Hotel om 8.45 uur richting onze importeur Officina Eleven in het Noorden van Turijn.

Met een hartelijk welkom en goed opgezette entourage konden wij om 10.00 uur aanvangen met onze presentatie van ons DirectBlue systeem.

Na het nuttigen van een hapje en een drankje konden wij om ongeveer 12.30 uur onze weg vervolgen, nu richting Grenoble, Frankrijk. Dit was een rit van ongeveer 236km, met een prachtige route door de Franse-Italiaanse Alpen. In iets minder dan 3 uur waren we op onze bestemming, Grenoble bij onze importeur GPL Borel. Na deze presentatie wilden we nog even wat kilometers maken, om alvast wat voorsprong op te bouwen voor de volgende dag. Dat zou namelijk een verbindingsdag gaan worden, tussen Grenoble in Frankrijk en Madrid, Spanje. We reikten tot aan Orange, ongeveer 193km weg van Grenoble.

 

Dinsdag 29 januari 2019.

 

Na een goed ontbijt vertrokken we deze “verbindingsdag” op weg naar Madrid, Spanje.

Hiervoor moesten we deze dag 1039km afleggen. Met goede muziek, genoeg eten en drinken aan boord moest dat wel gaan lukken. Tot op heden had het enorm meegezeten qua verkeersdrukte, en ook deze hele dag hadden we geen enkele file op de route. Ook nu konden we hele grote stukken op de cruisecontrole rijden, en alleen om te tanken onderbraken we ons ritme.

Na ongeveer 11 uur rijden arriveerden we ’s avonds bij ons Hotel in Madrid, waar het op de rondweg wel wat drukker was, maar vooralsnog hadden we geen enkele file gezien. Het DirectBlue systeem had zich gedurende deze 11 arbeidsuren zeer waardig gedragen.

We kunne zeggen dat we eigenlijk behoorlijk fit uit de auto stapten, daarmee aangevend dat de Hyundai Tucson een zeer volwaardige reisauto is.

 

Woensdag 30 januari 2019.

 

Na een goede nachtrust en fris ontbijt gingen we op weg naar de eerste locatie van onze 2 presentaties van die dag. We waren uitgenodigd bij Grupo Solidad, een grote partner van onze Vialle partner BEGAS MOTOR.

Om 10.00 uur konden we onze presentatie weer starten, voor een grote groep geïnteresseerden.

Na de eindpresentatie van het DirectBlue systeem buiten onder de motorkap vertrokken we na een kopje koffie direct naar onze 2e locatie in Madrid.

Volledig op schema konden we daar om 14.00 uur met onze presentatie beginnen op uitnodiging van Vialle Distributeur GLP Bunet, die was voor deze gelegenheid vanuit Malaga naar Madrid gekomen, zo konden wij 1 dag reizen besparen in onze trip.

Ook deze enthousiaste groep konden we weer alle in- en outs van ons nieuwe systeem voor de Direct Injectie motor laten zien.

Wat we tot nu toe zagen is dat er vanuit een soort scepsis gedurende het verhaal verwondering ontstaat, wat “in the end” wordt afgesloten met een grote glimlach en het uitspreken van vertrouwen. Men kan nauwelijks geloven dat het systeem zo enorm simpel is, maar men raakt toch echt overtuigd van de mogelijkheden, en dat is goed om te zien.

Na deze laatste presentatie werden we uitgezwaaid en gingen wij op weg nog wat kilometers maken, proberen om tot in Portugal te geraken. Dat lukte, want rond de klok van 21.00 uur besloten we het voor gezien te houden en een Hotel te zoeken in de plaats Guarda, Portugal. We hadden vanaf Madrid toch alweer ongeveer 377km gereden, en dat op een dag met 2 presentaties. Guarda is overigens de hoogst gelegen stad van Portugal.

We overnachtte in een bijzonder hotel, aan de binnenzijde waren de oude stadsmuren te zien. In een “huiselijk” restaurant hadden we een goed diner waarna we weer terug naar het Hotel gingen. Ik kon nu onze “Day 4” video gaan editten. Dit was overigens iedere avond vaste prik. Alle filmpjes van die dag kon ik dan op de hotelkamer gaan knippen en plakken, en met passende muziek helemaal gereed maken om de volgende ochtend te posten op onze Social Media kanalen.

 

Donderdag 31 januari 2019.

 

Deze donderdag moesten we nog een kleine 300km rijden en zouden we om 12.00 uur onze presentatie starten voor importeur Luis Trigo en zijn genodigden. Locatie was ditmaal Hotel Fatima in de gelijknamige plaats. Deze locatie was gekozen om de meest gunstige ligging, bijna centraal in Portugal, gezien de genodigden uit alle windstreken van Portugal moesten komen. Er was voor deze presentatie gekozen voor een grote zaal, en maar goed ook, er waren ruim 30 personen aanwezig.

Omdat het bij aankomst wat regenachtig was werd gekozen om onze Hyundai in de kelderparkeerplaats neer te zetten, zo konden we aan het eind van de presentatie het systeem in een droge omgeving laten zien.

 

Na deze presentatie werden we uitgenodigd voor een overheerlijke lunch, dat konden we natuurlijk niet overslaan.

Onder deze lunch hebben we nog wat vragen kunnen beantwoorden en zagen we wederom de interesse in ons DirectBlue systeem aangekomen was. Het werd voor ons langzaam weer tijd om in te pakken om onze weg weer te vervolgen.

We wilde ook deze namiddag nog wat kilometers maken om de volgende dag, wederom een “verbindingsdag”, al goed op weg te zijn richting Avrille, Frankrijk.

Tot aan Fatima hadden we inmiddels al ruim 3000km gereden, en was het ons qua drukte voor de wind gegaan, zo konden we ook goed vasthouden aan ons tijdschema.

’s Avonds reden we rond 21.00 uur de stad Salamanca, Spanje in, wat zeer indrukwekkend was, een historische stadskern, eentje om te onthouden al je eens in de buurt bent, zeer de moeite waard.

 

Vrijdag 1 februari 2019.

 

Na een goede nachtrust en het tanken van GPL (autogas), het inslaan van wat eten en drinken konden we onze trip vervolgen. Vanaf Salamanca naar onze volgende stop Avrille in Frankrijk was het nog exact 1100km.

Nog steeds konden we zeggen dat het reizen met de Hyundai Tucson, het afwisselen tussen ons als bestuurder, met de benodigde stops, het nog steeds heel goed te doen was.

Tijdens deze lange “verbindingsdag” hadden we voor het eerst wat drukte, bij Bordeaux in Frankrijk werden we gedwongen om een minuut of 10 wat langzamer te rijden, nou voorruit dan.

Verder valt over deze dag weinig tot niets te melden, het DirectBlue systeem gedroeg zich wederom erg goed, en werkte deze dag weer ongeveer 11 uur onafgebroken, (op een tankstop na) zonder een slag te missen.

Rond de klok van 22.00 uur arriveerden we in Avrille, (Angers) Frankrijk, waar we door de eigenaar van Inovatic en een medewerker werden opgewacht om een hapje mee te gaan eten, daar waren we wel aan toe.

 

Zaterdag 2 februari 2019.

 

Na een hartelijk ontvangst op vrijdag avond stond voor ons nu de laatste presentatie op het programma, en aan het einde van deze dag zouden we weer terug in Nederland moeten zijn.

De presentatieruimte was dit keer gereserveerd in het plaatselijke winkelcentrum, afgeschermd van het winkelend publiek was dit een zeer goede locatie, mede omdat de auto’s erg in het zicht stonden op de parkeerplaats bij de hoofdingang.

Naast onze Hyundai stond er ook een Ford Mustang van Inovatic, best mooi zo gebroedelijk naast elkaar op de parkeerplaats.

 

Ook hier waren de reacties lovend, men kan nauwelijks geloven dat het systeem zo simpel is. Maar de bevestiging krijgen ze te zien onder de motorkap, het harde bewijs dat het werkt.

Door de snijdende kou heen werden buiten nog wat vragen beantwoord en besloten we om de spullen weer in te pakken en onze laatste rit aan te vangen, de rit naar huis!

Van Avrille was het nog 723km voordat we weer thuis zouden zijn.

Op deze route naar Nederland kwamen we ook langs Le Mans, en dat was natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om even een stukje van het roemruchte circuit te bekijken.

 

Rond de klok van 22.30 uur arriveerden we weer veilig thuis, waar we 7 dagen eerder vertrokken voor een onvergetelijke, uitdagende en zeer enerverende road trip.

Een trip waarin wij ons nieuwe DirectBlue systeem konden introduceren en presenteren bij onze Vialle importeurs en vertegenwoordigers. Het systeem dat voor de Direct Injectie motoren de absolute standaard gaat zijn, daar zijn we van overtuigd.

 

Numbers & Facts:

Aantal dagen: 7

Aantal landen doorkruist: 8

Totale afstand: 5600km in 7 dagen (5400km in race 24uur Le Mans)

Motor aan: 63,5 uur

521 Liter LPG

Ongeveer 200 Kg Co2 besparing.